اردیبهشت 91 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

فقط گیرندگان پیامک به سایت رفاهی مراجعه کنند

ارسال شده توسط سجاد در 91/2/12:: 3:44 عصر

سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد: فقط افرادی که از شماره 300025 پیامک درخواست انصراف دریافت کرده اند به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنند.

سازمان هدفمند سازی یارانه ها از زمان ارسال پیامک درخواست انصراف (بیش از یک ماه پیش ) از خانوارهایی که برای انها پیامک این سازمان ارسال شده ، خواسته است برای انتخاب یکی از چهار گزینه درج شده ، به این سامانه مراجعه کنند.
سازمان هدفمند سازی یارانه ها در چارچوب اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها، ضمن ارسال پیامک برای بیش از 1.5 میلیون خانوار، از آنها برای انصراف از دریافت یارانه نقدی دعوت کرده است.


دردسر ریش تراشیدن

ارسال شده توسط سجاد در 91/2/12:: 3:43 عصر

دردسر ریش تراشیدن

طنز - «وودی‌آلن» [آلن کونیگزبرگ] متولد دسامبر1935، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر، کمدین، نویسنده، نوازنده کلارینت، موسیقی‌دان و نمایشنامه‌نویس امریکایی است. از او 4 مجموعه داستان کوتاه به نام‌های: تلافی‌کردن، بی‌بال‌وپر، عوارض جانبی، و صرف آشوب منتشر شده است. آنچه می‌‌خوانید با عنوان طومارها، برشی از یکی از مجموعه‌های معروف طنز آلن یعنی بی‌بال‌وپر با ترجمه محمود مشرف‌آزادتهرانی است:

«وودی‌آلن» [آلن کونیگزبرگ] متولد دسامبر1935، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر، کمدین، نویسنده، نوازنده کلارینت، موسیقی‌دان و نمایشنامه‌نویس امریکایی است. از او 4 مجموعه داستان کوتاه به نام‌های: تلافی‌کردن، بی‌بال‌وپر، عوارض جانبی، و صرف آشوب منتشر شده است. آنچه می‌‌خوانید با عنوان طومارها، برشی از یکی از مجموعه‌های معروف طنز آلن یعنی بی‌بال‌وپر با ترجمه محمود مشرف‌آزادتهرانی است:

پژوهشگران به یاد دارند که چندین سال پیش، چوپانی که داشت خلیج عَقَبه را گز می‌کرد، گذارش به غاری می‌افتد و چندین کوزه گلی و دو بلیت پاتیناژ در آنجا پیدا می‌کند. چوپان از توی کوزه‌ها شش طومار پوستی، به یک خط ناوانای باستانی کشف کرد که از روی جهالت هر تکه‌اش را 750هزار دلار به موزه فروخت. دو سال بعد، کوزه‌ها در یک سمساری در فیادلفیا پیدا شدند. یک سال بعد چوپان هم در یک سمساری در فیادلفیا پیدایش شد و هیچ‌کس هم نسبت به کوزه‌ها و علیه چوپان ادعایی نکرد.
باستان‌شناسان در ابتدا تاریخ طومارها را 4000 سال قبل از میلاد یا درست پس از کشتار بنی‌اسرائیل به دست ولی‌نعمت‌هایشان تعیین کردند. خط طومارها، آمیزه‌ای است از خط سومری، آرامی، بابلی و به نظر می‌رسد که یا کار یک نفر در مدت طولانی باشد و یا نتیجه‌ی همکاری چندین نفر در زمانی کوتاه. اصالت طومارها به تازگی سخت مورد تردید واقع شده به خصوص که کلمه «اولدزموبیل» چندبار در متن تکرار شده و قطعه‌هایی که بالاخره ترجمه شده موضوع‌های مذهبی آشنایی دارد که کاملا مشکوک است. با این همه، «ای.اچ.بائر»(1) کاوشگر آثار باستانی یادآور شده است که هرچند این قطعه‌ها به طور کلی مجعول به نظر می‌رسند، اما احتمالا بزرگ‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی تاریخند. البته اگر از اکتشاف دکمه سردست‌های خودش از داخل گوری در اورشلیم بگذریم. آن‌چه در زیر می‌آید، ترجمه همان قطعه‌هاست:
«... و چنین واقع شد که مردی که پیراهن می‌فروخت، دچار روزگار سختی شد، نه هیچ‌یک از کالاهایش به فروش رفت و نه خودش کامیاب شد. پس دعا کرد و گفت: خداوندگارا چرا مرا به حال خود رها کردی تا این‌چنین دچار رنج و ستی شوم؟ همه‌ی دشمنان من کالاهایشان را می‌فروشند غیر از خود من. اکنون گرماگرم فصل فروش است. پیراهن‌های من بس نیکوست. به این ابریشم مصنوعی نگاهی بینداز. پیراهن‌های من تمام‌ دکمه است و یقه پهن. اما هیچ‌کدام‌شان به فروش نمی‌رود. با این‌همه من مطیع «ده‌ فرمان» توام. چرا من نمی‌توانم گذران زندگی کنم، در حالی که برادر کوچکترم از فروش لباس بچه سودها می‌برد»
و خداوند سخن مرد را شنید و گفت:«و اما پیراهن‌های تو...»
مرد به زانو افتاد و گفت:لبله سرور من»
- روی جیب پیراهن‌هایت یک سوسمار بدوز.
- ببخشید سرور من، چه فرمودید؟
- هرچه می‌گویم، بی‌چون‌وچرا همان کار را بکن. از کارت پشیمان نمی‌شوی.
و مرد روی همه‌ی پیراهن‌هایش نشان سوسمار کوچکی دوخت. بیا و تماشا کن. ناگهان کالاهایش به سرعت هرچه تمام‌تر به فروش رفتند و بسی شادی کرد. در حالی که دشمنانش ویله و دندان‌قروچه می‌کردند و یکی می‌گفت:«خدا رحیم است. او مرا در مرغزاری سبز یله کرده است. فقط مشکل این است که توان برخاستن ندارم.»
[از تو حرکت، از خدا برکت: مترجم]
ضرب‌المثل‌ها:
- شیر و بره کنار هم می‌خوابند اما بره خوابش نمی‌برد.
- هرکس که با شمشیر یا قحطی بر خاک نمی‌افتد، با طاعون حتما بر خاک می‌افتد. پس چرا دردسر ریش تراشیدن را تحمل کند؟(2)
- خدایا! خداوندا! تازگی چه دسته‌گلی به آب داده‌ای؟
- آن‌که خرد را دوست دارد، رستگار است اما آن‌که با ماکیان همنشین و همراه بوده عوضی است.
- کسی که قلبا شرور و بدجنس است احتمالا یک چیزهایی می‌داند.
- انجام کارهای بد و زشت، غیرقانونی است. خصوصا اگر هنگام ارتکاب، پیشبند خرچنگ‌نشاان بپوشید.

پی‌نوشت:
1- A.H. Bauer
2- در دیانت یهود نتراشیدن ریش بسیار مستحب است.


سیر نزولی فوتبال به خاطر دخالت سیاسیون است / پیگیر تشکیل کمیسیون

ارسال شده توسط سجاد در 91/2/12:: 3:42 عصر

 

ابراهیم انصاریان: سیر نزولی فوتبال به خاطر دخالت سیاسیون است / پیگیر تشکیل کمیسیون تربیت بدنی می‌شوم

مدیریت ورزش - ابراهیم انصاریان می‌گوید سیر نزولی فوتبال ایران به خاطر دخالت‌های سیاسی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ نامزد نمایندگی در مجلس نهم از برخی تصمیماتی که مجلس هشتم در خصوص ورزش گرفته شده است انتقاد می‌کند: «دولت اجازه داشت یک درصد از سود منابع خود را در ورزش هزینه کند اما این قانون در مجلس هشتم برداشته شد و به دولت تکلیف کردند که در ورزش حرفه‌ای اجازه هزینه کردن ندارد. این اتفاق باعث به هم ریختگی باشگاه‌های بزرگی مثل ذوب‌آهن، پرسپولیس و استقلال شد. این در حالی است که مجلس به عنوان قانونگذار می‌تواند با تصویب قوانینی، باعث رشد و توسعه ورزش کشور شود.»
ابراهیم انصاریان از حضور افراد غیر متخصص در ورزش هم انتقاد می‌کند و می‌گوید: «یکی از معضل‌های ورزش کشور، خصوصا باشگاه‌های ورزشی، حضور افراد غیر متخصص در ورزش است. در حالی که بیش از 2 هزار دکتر و کارشناس ارشد تربیت بدنی و چندین هزار لیسانس تربیت بدنی داریم، تعداد اندکی از آن‌ها در وزارت ورزش و باشگاه‌های کشور حضور دارند. ما باید ورزش را به دست تحصیل‌کرده‌ها و پیشکسوتان ورزش بدهیم.»
نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان برای نهمین انتخابات مجلس، ضعف بیمه‌های ورزشی را یکی دیگر از مسائل و مشکلات ورزش ایران می‌داند: «سال‌هاست که ورزشکاران از بیمه خود رنج می‌برند و هر وقت یک آسیب دیدگی کوچک پیدا می‌کنند، دیگر هیچ نهاد یا سازمانی از ورزشکاران حمایت نمی‌کند. باید این مشکل حل شود تا ورزشکاران کشور با خیال راحت‌تری تمرینات و مسابقات خود را دنبال کنند.»
انصاریان همچنین به ضف ورزش بانوان کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا به حال ورزش بانوان به صورت شعاری حمایت شده است. دختران و مادران آینده کشور می‌توانند با ورزش کردن، نسل آینده ایران را سالم تحویل جامعه بدهند. در بعد قهرمانی هم تا حالا حمایت چشمگیری از ورزشکاران خانم انجام نشده است. گرچه در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده که می‌تواند الگوی همه کشورهای اسلامی باشد، ولی این گام‌ها کافی نبوده و باید با تصویب قوانینی در این خصوص، از ورزش بانوان حمایت بیشتری شود.»
نامزد نمایندگی در مجلس نهم در مورد سیر نزولی فوتبال ایران هم می‌گوید: «متاسفانه با دخالت سیاسیون در فوتبال، این رشته پرطرفدار هر روز سیر نزولی دارد. باید فوتبال را به دست پیشکسوتان و تحصیل‌کرده‌های این رشته بدهیم چراکه آن‌ها به خوبی می‌توانند فوتبال را هدایت کنند.»
انصاریان همچنین می‌گوید اگر وارد مجلس شود، راه‌اندازی یک کمیسیون مخصوص ورزش را در برنامه‌هایش می‌گذارد: «تا کنون ورزش کشور زیر نظر کمیسیون فرهنگی بوده که سعی می‌کنیم کمیسیون تربیت بدنی و ورزش را مستقل کنیم. با توجه به راه اندازی وزارت ورزش و نیاز به نظارت بیشتر روی ورزش، تمامی حرکات و نتایج ورزش از این پس با دقت بسیار پیگیری خواهد شد. از این پس ورزش در صورت موفقیت، حمایت و در صورت عدم موفقیت، از طریق سوال از وزیر، نظارت می‌شود.»


اس ام اس شهادت حضرت فاطمه زهرا س

ارسال شده توسط سجاد در 91/2/2:: 2:37 عصر

آن شب که ابوتراب با قلب حزین

بسپرد تن اُم ابیها به زمین

دانی که چرا خاک ز دستش افشاند

یعنی که تمام هستی ام بود همین!

 
 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

ز کف دادم چراغ لاله ام را

کنم پنهان ز دشمن ناله ام را

نه دست خود کفن کردم شبانه

تن زهرای هجده ساله ام را

 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------
 
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

مدینه در وطن تنهاترینم

«ولی اللّه»ام و خانه نشینم

ز سوز داغ زهرای جوان مرگ

شرر خیزد ز آه آتشینم

 


 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

مدینه از چه این سان بی قراری

تو هم از داغ زهرا سوگواری

مدینه دیده ای جز زینب من

کند یک چار ساله خانه داری

 
 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

سوزنده تر از داغ تو، داغی نَبُود

پژمرده تر از تو، گل به باغی نبود

روشنگر دل هایی و اما افسوس

بر گمشده قبر تو، چراغی نبود

 
 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

ای خاکِ درِ تو تاجِ سرها زهرا

وی قبر تو مخفی ز نظرها زهرا

تا باب شفاعت تو باز است چه غم؟

گر بسته شود تمام درها زهرا

 
 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

گُل بوته باغ مصطفی زهرا بود

آلاله داغ مرتضی زهرا بود

خورشیدِ بلندْ در شبستان وجود
 

سرچشمه رحمت خدا زهرا بود

 
 ---------------------------------------
پیامک تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
----------------------------------------

آن روز که پهلوی تو از کینه شکست

دل های مُحبّان تو در سینه شکست

تصویر تو را دِل علی آینه بود

اندوه تو سنگی شد و آیینه شکست


اس ام اس شهادت حضرت زهرا س

ارسال شده توسط سجاد در 91/2/2:: 2:36 عصر

کاش از قلبم به قلبش راه داشت / کاش زهرا هم زیارتگاه داشت

کاش از شوقم چنان مرغ سحر / می‌زدم گرد مزارش بال و پر

می‌شنیدم ناله‌های غربتش / می‌پریدم تا کنار تربتش . . .

.

.

.

یتیمان جز دو چشم تر ندارند / به غیر از خاک غم بر سر ندارند

چو مادر مرده ها باید فغان کرد / که طفلان علی مادر ندارند . . .

.

.

.

عمریست رهین منت زهرائیم

مشهور شده به عزت زهرائیم

مُردیم اگر به قبر ما بنویسید

ماپیر غلام حضرت زهرائیم . . .

.

.

.

 


آن روز که پهلوی تو از کینه شکست / دل های مُحبّان تو در سینه شکست

تصویر تو را دِل علی آینه بود / اندوه تو سنگی شد و آیینه شکست . . .

.

.

.

فاطمیه قصه گوی رنجهاست / فاطمیه تفسیر سوز مرتضی ست

فاطمیه شعر داغ لاله است / قصه ی زهرای 18 ساله ست . . .

.

.

.

شکسته بال وپری زآشیانه میبردند / تن ضعیف غریبانه شبانه میبردند

جنازه ای که همه انبیاء قربانش / چه شد که هفت نفرمخفیانه میبردند . . .

.

.

.

مسلمانان چرا شب دفن شد صدیقه کبری؟

چرا گم شد نشان قبر آن انسیه حوراء؟

هنوز از رحلت ختم رسل نگذشته ایامی

نگین خاتم پیغمبران بشکست واویلا . . .

.

.

.

امشب دل سنگ کوچه ها میگرید / یک شهر،خموش وبیصدا میگرید

تشییع جنازه غریب زهراست / تابوت بحال مرتضی میگرید . . .

.

.

.


در جهان تا زنده ام گویم ثنای فاطمه / دست حاجت می برم سوی خدای فاطمه

گر برای درد بی درمان مداوا طالبی / رایگان درمان کند دارالشفای فاطمه . . .

یا فاطمه الزهرا(س)

.

.

.

ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم

مامور برای خدمت زهرائیم

روزی که تمام خلق حیران هستند

ما منتظر شفاعت زهرائیم

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر شما تسلیت باد

.

.

.

آنان که بر این خانه هجوم آوردند / در خاک نهال کینه را پروردند

در کعبه علی شکسته بتها شان را / اکنون به در خانه تلافی کردند . . .

.

.

.

دل از غم فاطمه توان دارد ، نه / و ز تربتِ او کسی نشان دارد ، نه

آن تربتِ گمگشته به بَر ، زوّاری / جز مهدی صاحب الزمان دارد ، نه . . .

.

.

.

یا علی جان تربت زهرا کجاست؟ / یادگار غربت زهرا کجاست؟

تا ز نورش دیده را روشن کنم / بر مزارش شعله‌ها بر تن کنم  . . .

.

.

.

تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س)

چو می اُفتد به چشمم گاهواره

نفس می گردد از غم پُر شماره

الهی کاش محسن در برم بود

نمی شد قلبم از کین پاره پاره  . . .

.

.

.

غرقاب غمم دگر مرا ساحل نیست / جز اشک فراق دیگرم حاصل نیست

ای مرگ بیا!که زندگی کردن من / بی فاطمه جز خوردن خون دل نیست . . .

شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت باد

.

.

.

باد پاییزی اگر برگ خزان را می برد

مهر زهرا هم گناه شیعیان را می برد . . .

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

.

.

.
الهی داد از این دل داد از این دل / کنار قبر زهرا کرده منزل

بگو زهرا زجا خیزد ببیند / که اشک دیده کرد خاک او گل . . .

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت

.

.

.

بی تو با شمع علی تا به سحر می سوزد

شمع می میرد و او بار دگر می سوزد

یک نفر مثل درختان سپیدار بلند

در خیالش همه شب بین دو در می سوزد . . .

.

.

.

اس ام اس شهادت حضرت فاطمه(س)

چه حالی داده دل را دست مادر / که می شستی زدنیا دست مادر

از آن سیلی مگر چشمت نمی دید / که می جستی مرا با دست مادر . . .

.

.

.

پیامک شهادت حضرت فاطمه (س)

در ظلمت شب شهاب را می شستند

 آیینه افتاب را می شستند

در چشمه خون چکان چشمان علی

پیمانه نور ناب را می شستند . . .

.

.

.

دوبیتی شهادت حضرت فاطمه(س)

آه زهرا تا ابد جاری بود / دست مولا تشنه یاری بود

چون علی شد بی کس و بی‌ هم‌ نفس / گفت یا زینب به فریادم برس . . .

.

.

.

متن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س)

رفتی تو و زینبت ز غم می سوزد

 آتش ز نوایش به دلم افروزد

این خانه عزاخانه شود بار دگر

هر گاه نگاه خود به در می دوزد . . .


<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 21 ، بازدید دیروز: 87 ، کل بازدیدها: 1425911
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ