شهریور 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

رد و بدل پولهای زیرمیزی در نظام سلامت!

ارسال شده توسط سجاد در 90/6/5:: 1:43 عصر

دریافت زیرمیزی در نظام سلامت همواره واکنشهای تند مسئولان مربوطه را در پی داشته است به طوری که وزیر بهداشت به اخراج این قبیل پزشکان بارها هشدار داده اما در واقعیت، این پدیده مذموم همچنان وجود دارد و اخراجهای پنهانی خانم وزیر همچنان اثرگذار نبوده است.
دریافت زیرمیزی درنظام سلامت همواره یکی از چالشهای پیش روی مدیران نظام سلامت و بیماران است. به طوری که تاکنون راهکارها و برنامه های مختلفی برای حذف این پدیده زشت تدوین و تعریف شده است اما همچنان شاهد دریافت پولهایی در بخش درمان کشور هستیم که شأن و منزلت جامعه پزشکی را زیرسؤال می برد. این در حالی است که پزشکان نیز بروز این پدیده زشت را نمی پسندند و خواستار برخورد با این عده قلیل از پزشکانی هستند که بنا به مقتضیات و شرایطی که دارند، حاضر می شوند این قبیل پولها را دریافت کنند.
شاید آخرین بحث در برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر ازسوی وزارت بهداشت مطرح شد.
دکتر مرضیه وحیددستجردی گفته بود که برخی از کسانی که زیرمیزی دریافت کرده اند، اخراج شده یا اگر اولین بارشان بوده مورد توبیخ جدی قرارگرفته اند اما مهم تر از این برخوردها درمان ریشه ای این معضل است که دو راه بیشتر ندارد. یکی واقعی شدن تعرفه های پزشکی و دیگری عقب نیفتادن حقوق و مزایا و کارانه پزشکان است که در مناطق محروم این معوقات مشکلات بیشتری درست می کند. این درحالی است که دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت معتقد است که تنها با گرفتن حق تعیین تعرفه های خدمات درمانی از سازمان نظام پزشکی و واگذاری آن به وزارت بهداشت نمی توان امیدواربود که پدیده زیرمیزی در نظام سلامت حذف شود.
از سوی دیگر دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت با انتقاد از سازمان نظام پزشکی که پروانه طبابت پزشکان زیرمیزی بگیر را لغو نمی کند، معتقد است که پروانه طبابت هر پزشکی که یک بار زیرمیزی می گیرد، باید برای همیشه لغو شود.
این مقام وزارت بهداشت معتقد است که گرفتن زیرمیزی همان قدر قبیح، غیرقانونی و غیرشرعی است که دست کردن در جیب مردم. البته معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه منطقی سازی و مشخص کردن سقف درآمد پزشکان خبر داده و گفته است که به درآمدهای مازاد مالیات تعلق می گیرد. زیرا نمی توان گفت که پزشکان هرچقدر که توانستند و خواستند درآمد کسب کنند.
امامی رضوی معتقد است درآمدها از سقف لازم که بالاتر رفت مالیات هم تصاعدی بالا رفته و تا حد 90 درصد می رسد و فرد وقتی می بیند با آن نحوه کار چیزی عایدش نمی شود، خود را به حدی از درآمد تنظیم و قانع می کند.
معاون وزیر بهداشت، کنترل درآمدهای پزشکان را بخشی از برنامه های این وزارتخانه برای برخورد با دریافت زیرمیزی دانست. زیرا وی معتقد است که برخی متخصصان با روابط غیرحرفه ای و غیراخلاقی بیماران را به طرف خودشان شیفت می دهند.
البته معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد که تنها 5 درصد از پزشکان زیرمیزی می گیرند. بنابراین، گروههای بازرسی 8 تا 10نفره به صورت ادواری در بیمارستانهای خصوصی که بیشتر مبتلا به این پدیده هستند مستقر می شوند تا به شکایات مردمی و پرونده های دریافتی دراین خصوص رسیدگی کنند.
این درحالی است که مدیران سازمان نظام پزشکی براین عقیده اند که دریافت زیرمیزی در بیمارستان های دولتی بیشتر نمود دارد. به طوری که دکتر شهاب الدین صدر رئیس کل سازمان نظام پزشکی معتقد است این پدیده زشت و مذموم اساسا با بیمارستانهای دولتی ارتباط دارد.
وی براین عقیده است که بعضی از افراد در بیمارستان های دولتی علاوه بر تعرفه ای که می گیرند، درخواست مبالغی را ندارند که خارج از چارچوب قانونی است.
دکتر عزت الله گل علیزاده عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور نیز با اشاره به غیرواقعی و پایین بودن تعرفه های خدمات پزشکی معتقد است که پزشکان بخش دولتی به سمت زیرمیزی تمایل دارند و دلیل آن نیز پایین بودن تعرفه ها و همچنین تأخیرهای طولانی مدت بیمه ها در پرداخت مطالبات پزشکان بخش دولتی است.
وی برای اثبات ادعای خود به آمار 80 درصد بستری بیماران در بیمارستانهای دولتی اشاره کرده است.
این درحالی است که دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان بهداشت از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و برخورد با پدیده زیرمیزی خبر داده و گفته است وزارت بهداشت برای مهار پدیده زیرمیزی در مناطق محروم، تصمیم گرفتیم به جای دریافتی غیرقانونی پزشک از مردم، به او پرداخت ثابت داشته باشیم تا به نوعی زحمات حضور پزشک در منطقه محروم جبران شده باشد.
وی، رقم پرداختی ثابت به پزشکان را در مناطق محروم بین 2تا 9 میلیون تومان اعلام کرده و گفته است که در بودجه سال 90 برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و برخورد با پدیده زیرمیزی 50 میلیارد تومان درنظرگرفته شده است.
این موضوع را دکتر ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران نیز تأکید کرد. او معتقد است که تعرفه های تحمیلی هیچ تناسبی با جامعه ندارد و جامعه پزشکی را با معضل زیرمیزی مواجه می کند.
فاضل با تأکید بر اینکه دریافت زیرمیزی در نظام سلامت پدیده ای نادرست است، در عین حال معتقد است که مسئولان بیمارستانها در جریان گرفتن این قبیل زیرمیزی ها هستند و پدیده زیرمیزی درحال حاضر موضوعی مخفی نیست.
به گزارش مهر، درهر حال، آخرین هشدار برای برخورد با پزشکان زیرمیزی بگیر مربوط می شود به اظهارات وزیر بهداشت که گفته است به شدت با این قبیل پزشکان تا مرحله اخراج برخورد می کنیم. اما آنچه که از خانم وزیر انتظار می رود و شاید توقع مردم و بیمارانی باشد که با پرداخت چنین پولهایی به زیر خط رفته اند، این است که حداقل تعدادی از این پزشکان که زیرمیزی گرفته و اخراج شده اند، رسانه ای شوند تا خیال همه از بابت دستورالعملهای این وزارتخانه آسوده شود.


موافقان و مخالفان سرمایه گذاری روی طلا

ارسال شده توسط سجاد در 90/6/5:: 1:39 عصر

با توجه به رشد ناگهانی نرخ جهانی و داخلی طلا و گران شدن چشمگیر سکه، بسیاری از مردم از اقشار مختلف جامعه به فکر خرید سکه و طلا و سودآوری از این طریق افتادند، ولی همانطور که برخی از فعالان این صنف با این تفکر موافقند، بعضی از کارشناسان و فعالان اقتصادی نیز مخالف سرسخت این دیدگاه هستند.
رییس اتحادیه کشوری طلا، جواهرات، نقره، سکه و صراف در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر این که کسی که در کار طلا نیست، نباید روی طلا سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: مردم برای سرمایه گذاری کارهای دیگر انجام دهند، حتما نباید طلا بخرند؛ کسی که در کار طلا نیست، نباید وارد این حوزه شود، چرا که ممکن است زیان ببیند. محمد کشتی آرای در واکنش به این مطلب که طلا همواره در طول زمان گران می شود، گفت: کسی که می خواهد روی طلا سرمایه گذاری کند، باید این باور را داشته باشد، ولی یک عده فکر می کنند چون ظرف چند روز سکه 50 هزار تومان گران شده است، امروز سکه بخرند، دو تا سه روز دیگر وضعشان خوب می شود؛ این افراد ممکن است دچار زیان شوند، ولی کسی که صبر و حوصله دارد، می تواند روی طلا سرمایه گذاری کند. همچنین رییس اتحادیه طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران درباره سرمایه گذاری روی طلا گفت: سرمایه گذاری روی طلا کار خیلی خوبی است. احمد وفادار با تاکید بر این که خرید سکه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است، اظهار کرد: سکه راحت تر معامله می شود.
وی در مورد قاچاق سکه نیز گفت: ممکن است طلا قاچاق شود، ولی سکه قاچاق نمی شود. ممکن است سکه غیربانکی پیدا شود که با آن برخورد می کنیم، اما سکه قاچاق شده در بازار نیست. یک کارشناس اقتصادی نیز با بیان این که تبلیغات سرمایه گذاری روی طلا، ضد توسعه پایدار ملی است، گفت: جذب سرمایه های مردم برای خرید طلا با توجه به این که سیستم بانکی برای امر تولید سرمایه گذاری نمی کند، برای اقتصاد ایران خطرناک است.محمد جوادباستانی کیا با ابراز مخالفت نسبت به خرید طلا برای سرمایه گذاری گفت: سیستم بانکی هماهنگ نیست؛ برای مثال با شیوه ای که بانک صادرات اتخاذ کرده، باید پس انداز ها جذب سیستم بانکی می شود، مقداری طلا در منازل پس انداز شده و سیستم بانکی سرمایه را به سمت تولید و صنایع هدایت کند، ولی چون این گونه نیست و سرمایه گذاری روی تولید نمی شود، به نظر می رسد تنها خاصیت این کار پاسخ گویی به تورم و جبران کاهش قدرت خرید است.
وی افزود: با توجه به این که تورم جلوتر از نرخ طلا حرکت می کند، به نظر نمی رسد جذب سرمایه از طریق طلا خاصیت قابل توجهی داشته باشد.
به گفته او با توجه به این که مدیریت به سامانی در هدفمندی یارانه ها دیده نشد، این مشکل وجود دارد که مردم از تامین سایر نیاز مندی های اصلی خود همچون تغذیه، پوشاک، بهداشت و آموزش خارج شوند و دولت با توجه به وظیفه اصلی ای که از نظر قانون اساسی در این زمینه ها دارد، دچار مشکل شود. باستانی کیا در زمینه سرمایه گذاری های کوچک توصیه کرد: با توجه به نیازهای شرکت های تعاونی و نوع مشاغلی که دارند، مردم برای سرمایه گذاری می توانند به سمت این شرکت ها بروند. مردم باید برای سرمایه گذاری در شرکت های تعاونی تشویق شوند و آموزش ببینند. این کارشناس اقتصادی ادامه داد: جوانان باید تشویق شوند که در زمینه تخصص های خود از طریق تعاونی ها یا شرکت های سهامی عام سرمایه گذاری کنند.


افتتاح 338 طرح صنعتی معدنی در هفته دولت

ارسال شده توسط سجاد در 90/6/5:: 1:38 عصر

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح 338 طرح با سرمایه ای افزون بر 19 هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور خبر داد.
مهدی غضنفری افزود: از مجموع 338 طرحی که در هفته دولت افتتاح می شود، 240 پروژه صنعتی و و مابقی معدنی است.
وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغالزایی بیش از 12 هزار و 125 نفر فراهم می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از مجموع 19 هزار و 283 میلیارد ریال سرمایه گذاری، طرح های صنعتی 13 هزار و 396 سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده اند و پنج هزار و 887 میلیارد ریال نیز برای راه اندازی طرح های معدنی صرف شده است.
غضنفری ادامه داد: بیشترین تعداد طرح ها متعلق به استان اصفهان با 35 طرح است که برای راه اندازی آنها یک هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت در استان های گیلان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و گلستان هر کدام 29 طرح صنعتی و معدنی افتتاح خواهد شد.
غضنفری درباره بالاترین میزان سرمایه گذاری استان ها به تفکیک نیز توضیح داد: بیشترین سرمایه گذاری متعلق به استان قزوین با چهار هزار و 201 میلیارد ریال می باشد و پس از آن استان تهران با سه هزار و 554 میلیون ریال و خوزستان با 2 هزار و 407 میلیارد ریال در ردیف های بعدی سرمایه گذاری قرار دارند.
به گفته غضنفری، استان های اصفهان با 2 هزار و 191 نفر، تهران 2 هزار و 52 نفر و همدان با 827 نفر ردیف های اول تا سوم اشتغالزایی طرح ها را در هفته دولت به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: ظرفیت تاسیسات استاندارد ذخیره ای آماده افتتاح بخش خصوصی و دولتی در هفته دولت نیز افزون بر 489 هزار تن در هشت استان است.
افتتاح 16 طرح عشایری
در استان تهران
مدیر امور عشایر استان تهران گفت: همزمان با شروع هفته دولت بیش از 16 طرح در عرصه عشایری استان تهران با اختصاص اعتباری بالغ بر 3914 میلیون ریال افتتاح می گردد.
سیروس نصیری با اشاره به اجرای این طرح ها در شهرستان های ورامین، شمیرانات، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه افزود: تامین آب آشامیدنی جمعیت عشایر و آب شرب دام عشایر، حمام های بهداشتی خورشیدی، سرویس های بهداشتی، چراغ های روشنایی خورشیدی برای معابر، احداث آبنما جهت تسهیل در عبور عشایر و انبار چند منظوره برای نگهداری علوفه از جمله این طرح ها است.
وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال 502 نفر از جمعیت عشایری استان تهران به طور مستقیم و غیرمستقیم پس از اجرای این طرح ها تصریح کرد: احداث انبار چند منظوره با هدف نگهداری علوفه، تجهیزات کوچ و تولید کنسانتره علوفه راه اندازی خواهد شد، مهمترین طرح قابل اجرا است که امکان خدمات دهی به عشایر منطقه قشلاقی سیاه کوه و ورامین را فراهم می کند.
نصیری، اعتبار اجرای این طرح را هزار و 700 میلیون ریال از منابع ملی اعلام کرد و گفت: محل قبلی این مرکز تولید کنسانتره در داخل بافت شهری قرار داشت که با انتقال آن به خارج از شهر این محل به عنوان قطب مهم قشلاقی استان مطرح خواهد شد.
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به نصب چراغ روشنایی معابر و حمام خورشیدی در محل استقرار عشایر افزود: نصب این سیستم ها در مناطق صعب العبور علاوه بر رایگان و دسترس بودن انرژی خورشیدی، سازگاری با محیط زیست سبب کاهش استفاده از چوب درختان و بوته کنی جهت تامین سوخت در عرصه های عشایری استان تهران خواهد شد که این امر سبب کمک به حفظ و احیای مراتع می گردد.
وی نصب این سیستم های خورشیدی را به صورت سیار برای اولین بار در ایران اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به سال جهاد اقتصادی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نصب این تجهیزات سبب کاهش هزینه های تامین انرژی خانوار عشایری و صرفه جویی در مصرف سوخت در بین جامعه عشایر خواهد شد.نصیری با اشاره به صرف اعتباری معادل 550 میلیون ریال برای نصب تجهیزات خورشیدی گفت: در سال جاری نزدیک به 700 فانوس خورشیدی نیز برای روشنایی سیاه چادرهای عشایری بین این افراد توزیع شده است.


اس ام اس زیبا برای دوستان گلم

ارسال شده توسط سجاد در 90/6/5:: 1:36 عصر

اگر از نرگس چشمت بلور اشک جاری شد ، دعا بنما مرا شاید دعای دوست با اثر باشد

 

میدونی چرا غروب رنگش قرمزه ؟ چون وقتی میفهمه من تو رو دارم آتیش می گیره .

 

بلبلان از بوی گل مستند و ما از روی دوست. دیگران از ساغر و ساقی و ما از یاد دوست.

 

تاکه بودیم نبودیم کسی، کشت ما را غم بی همنفسی، تا که رفتیم همه یار شدند، خفته ایم و همه بیدار شدند ، قدر آیینه بدانیم چو هست نه در آن وقت که اقبال شکست .

 

کوچک باش و عاشق ... که عشق میداند آئین بزرگ کردنت را. بگذار عشق خاصیت تو باشد، نه رابطه خاص تو با کسى. (زرتشت)


طلا در بازارجهانی مجددا گران شد

ارسال شده توسط سجاد در 90/6/5:: 1:33 عصر

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز پنجشنبه موقتی بود و امروز جمعه قیمت هر اونس آن 75 دلار افزایش یافته است.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر با اعلام اینکه کاهش قیمتی هر اونس طلا در بازارهای جهانی  درروز پنجشنبه موقتی بوده است، گفت: هم اکنون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 75 دلار افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اظهار داشت: قیمتهای داخلی انواع سکه و طلا نیز بستگی به وضعیت نرخ ارز و اعلام نرخ توسط بانک ملی دارد.

کشتی آرای ادامه داد: چیزی که مشخص است اینکه قیمت طلا در هر صورت صعودی خواهد بود ولی اینکه تا چه بالا برود مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی دنیا بسیار وخیم است، بیان داشت: شرایط بحرانی در اقتصادهای جهانی اجازه کاهش قیمتها را برای طلا نمی دهد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: ممکن است از سوی برخی کشورها مانند آمریکا تمهیدات موقتی برای رفع بحران و افزایش قیمتها مانند کمکهای مالی صورت بگیرد اما رکود اقتصادی اجازه مهار نوسانات قیمتی را نمی دهد.

به گفته کشتی آرای، تا ساعت 24 امشب نوسانات قیمتی طلا وجود خواهد داشت اما به احتمال زیاد از صبح شنبه بیشتر نیز خواهد شد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی حدود 1768 دلار است که نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافته است. این قیمت در ساعات پایانی روز گذشته 1704 دلار در هر اونس بوده است.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش قیمت در روز پنجشنبه 545 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 531 هزار تومان فروخته شد.

نیم سکه نیز در ساعات پایانی روز پنج شنبه 265 هزار تومان و ربع سکه هم 140هزار تومان بود. قیمت هر سکه گرمی نیز 78هزار تومان بوده است.

قیمت هر گرم طلای 18عیار نیز طی روز پنجشنبه در نوسان بود و از 53 هزار و 400 تومان در صبح پنج شنبه به 51 هزار و 400 تومان در ساعات پایانی کاهش یافت.


<      1   2   3   4      >



بازدید امروز: 54 ، بازدید دیروز: 50 ، کل بازدیدها: 1425857
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ