آذر 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

آیپد و چالش یک تبلت جدید

ارسال شده توسط سجاد در 90/9/20:: 1:48 عصر

وال استریت ژورنال به نقل از یک وب‌سایت فن‌آوری می‌گوید شرکت سامسونگ در حال ساخت تبلتی با نمایشگر 11.6 اینچی است که از نظر کیفیت و دقت تصاویر تبلت آی‌پد اپل را به چالش می‌کشد.

 

وب‌سایت وال استریت ژورنال به نقل از BGR.com می‌نویسد این تبلت که قرار است ماه فوریه 2012 در کنفرانس بین‌المللی موبایل رونمایی شود، دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است.

این در حالی است که نمایشگر آی‌پد دو 1024 در 768 پیکسل رزولوشن دارد.

تبلت جدید شرکت سامسونگ مجهز به سیستم عامل 4.0 اندروید و پردازنده دو هسته‌ای Exynos 5250 با سرعت ساعت 2 گیگاهرتز خواهد بود.

دو شرکت اپل و سامسونگ رقبای اصلی خود در بازار کامپیوترهای تبلت هستند. هر دو شرکت مدتی‌است در دادگاه‌های کشورهای مختلف از یکدیگر برسر کپی برداری از محصولات شکایت کرده‌اند

فروش تبلت گلکسی سامسونگ مدتی در استرالیا و چند کشور اروپایی ممنوع شده بود اما اکنون این محدودیت‌ها برداشته شده‌است.


افسردهها زودتر پیر میشوند

ارسال شده توسط سجاد در 90/9/20:: 1:40 عصر
بر اساس نتایج پژوهش‌های قبلی، داشتن یک زندگی بی‌تحرک ممکن است انسان را از لحاظ ژنتیکی زودتر از موعد پیر کند. مطالعه دوقلوها نشان داد کسانی که در وقت آزاد خود فعالیت جسمانی دارند ظاهرا از لحاظ ژنتیکی جوان‌تر از همزادان خود که زندگی بدون تحرکی داشتند بودند، اما اینک دانشمندان متوجه شده‌اند که این موضوع می‌تواند ناشی از تغییر اندازه تلومر باشد. تلومر انتهایی‌ترین بخش کروموزوم است. معمولا سلول‌های پیرتر تلومرهای کوتاه‌تری دارند و همراه با افزایش سن، تلومرها کوتاه می‌شوند.

محققان دریافتند که تلومر در افراد غیرفعال با سرعت بیشتری کوتاه می‌شود. تصور می‌شود این پدیده نشانگر تسریع فرآیند پیری سلول‌ها باشد. همچنین تصور می‌شود که فشار روانی بر طول تلومر اثر می‌گذارد. اکنون مطالعه تیمی از دانشمندان دانشگاه اومئوی سوئد (Umeå) که در مجله روانپزشکی زیستی به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که دچار افسردگی‌های عودکننده یا در معرض استرس مزمن هستند دارای تلومرهای کوتاه‌تری در گلبول‌های سفید خونشان می‌باشند.

مطالعات نشان می‌دهد فشار اکسیداتیو و التهاب باعث شتاب‌گرفتن فرآیند کوتاه‌شدن تلومرها می‌شود. براین اساس پیشنهاد شده که طول تلومر به عنوان یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری سالخوردگی بیولوژیکی مورد استفاده قرار گیرد چراکه طول تلومر با بیماری‌های سنین پیری ارتباط نزدیک دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که طول کوتاه‌تر تلومرها با افسردگی عودکننده و میزان کورتیزول که نشان‌دهنده در معرض‌بودن استرس مزمن است، رابطه مستقیمی دارد.

در این تحقیق جدید، 91 بیمار مبتلا به افسردگی عودکننده و 451 فرد سالم تحت نظر قرار گرفتند. اندازه‌گیری طول تلومرها در گلبول‌های سفید هر دو گروه نشان می‌داد که اندازه تلومرهای افراد بیمار کوتاه‌تر است. همچنین دانشمندان با استفاده از آزمایشی به نام توقیف کورتیزول میزان استرس شرکت‌کنندگان را مورد بررسی قرار دادند.

آزمایش‌ها نشان داده است که سطوح کورتیزول نشان‌دهنده استرس مزمن با تلومرهای کوتاه‌تر در هر دو گروه رابطه مستقیم دارد. این موضوع که افراد مبتلا به افسردگی دارای تلومرهای کوتاه‌تری در مقایسه با افراد سالم هستند را تا حد زیادی می‌توان با این واقعیت تشریح کرد که افراد افسرده بیشتر از افراد سالم دچار اختلال تنظیم کورتیزول هستند. این موضوع مجددا تاکید می‌کند که تنظیم کورتیزول و استرس نقش مهم و اساسی در اختلالات مرتبط با افسردگی دارند.

در این تحقیق پروفسور رالف ادولفسون، دکتر فردریک نورباک و دکتر مارتین ماریپو شرکت داشتند. این تحقیق در نتیجه همکاری میان محققان دپارتمان علوم زیستی پزشکی دانشگاه اومئو دانشگاه استکهلم، دانشگاه لینکوپینک و دانشگاه آنتورپ انجام شد.


رنگ ناخن گواهی دهد از سرّ درون

ارسال شده توسط سجاد در 90/9/20:: 1:35 عصر
با دقت به ناخن‌های خود نگاه کنید؛ آیا همه چیز طبیعی و سالم است؟ هیچ مشکلی وجود ندارد؟ ناخن‌ها به اندازه کافی محکم هستند و ظاهری سلامت دارند؟ یا شاید هم فرورفتگی‌هایی در سطح ناخن‌هایتان وجود دارد، شاید رنگ و شکل ناخن‌هایتان تغییر کرده است و مثل روزهای قبل نیست.

اگر تا به حال با دقت به ناخن‌هایتان نگاه نکرده‌اید، یک بار این کار را انجام دهید. چون طبق نظر متخصصان ظاهر و وضعیت ناخن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از سلامت کلی شما باشد، اما مساله مهم شناسایی و تشخیص به‌موقع نشانه‌هاست؛ برخی از شرایط فقط به مراقبت و رسیدگی بیشتر نیاز دارد و گروهی دیگر نشانه بیماری خاصی است که باید درمان شود.

ویژگی? ناخن?های سالم

ناخن‌ سالم باید صاف و بدون شیار یا فرورفتگی باشد. همچنین رنگ و استحکام ناخن‌های سالم یکسان و یکنواخت است و هیچ لکه یا تغییر رنگی روی آنها‌ مشاهده نمی‌شود؛ البته گاهی اوقات شیارهای عمودی بی‌ضرری روی سطح ناخن‌ها ایجاد می‌شود که تا نوک آن پیش می‌رود. علاوه بر این، ممکن است به دلیل جراحت‌ها خطوط یا لکه‌های سفیدی روی ناخن ایجاد شود که با رشد ناخن از بین می‌رود. با این حال، همه شرایطی که ایجاد می‌شود طبیعی نیست و اگر با موردی خاص و غیرطبیعی روبه‌رو شدید، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

سوراخ‌سوراخ‌شدن ناخن‌ها یا وجود فرروفتگی‌های متعدد در سطح ناخن، ازجمله مشکلاتی است که ممکن است برای برخی از افراد ایجاد شود؛ البته این مساله بیشتر میان افرادی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند، مشاهده می‌شود ولی در هر صورت به درمان و رسیدگی‌ بیشتر نیاز دارد.

گاهی نیز ممکن است ناخن‌ها چماقی شوند؛ به این معنی که نوک انگشتان بزرگ می‌شود و ناخن اطراف آن می‌پیچد؛البته این مشکل معمولا در یک دوره زمانی طولانی‌مدت اتفاق می‌افتد. این مشکل معمولا به دلیل کاهش اکسیژن موجود در خون ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه‌ای از انواع مختلف بیماری‌های ریوی باشد. چماقی‌شدن ناخن‌ها ممکن است با بیماری‌های التهابی روده، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و کبدی نیز مرتبط باشد.

ناخن های قاشقی

ناخن‌های قاشقی به ناخن‌های نرمی می‌گویند که تغییر شکل می‌دهد. این فرورفتگی‌ها گاهی به حدی است که حتی می‌توان یک قطره مایع را داخل آن نگه داشت. در اغلب موارد، بروز این مساله نشانه کم‌خونی فقر آهن یا بیماری کبدی است. علاوه بر این، ناخن‌های قاشقی‌شکل ممکن است به دلیل کم‌کاری تیروئید یا بیماری‌های قلبی نیز ایجاد شود.

در شرایط خاصی نیز ممکن است نوک هر یک از ناخن‌ها نواری تیره‌رنگ ایجاد شود. گاهی این وضعیت را مربوط به افزایش سن می‌دانند و در موارد دیگر، می‌تواند نشانه یک بیماری زمینه‌ای جدی مانند بیماری‌های کبدی یا دیابت باشد.

همچنین یکی از مشکلاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، جداشدن ناخن از بستر است. در این شرایط ناخن شل‌می‌شود و براحتی می‌تواند جدا شود. گاهی اوقات جداشدن ناخن می‌تواند به‌دلیل عفونت یا جراحت ایجاد شود. در موارد دیگر، این وضعیت ممکن است یکی از عوارض مصرف دارو یا محصولی خاص باشد به عنوان مثال گاهی ممکن است استفاده از چسب ناخن موجب بروز چنین حالتی شود. اختلالات تیروئید و بیماری پسوریازیس نیز از دیگر علل بروز این مشکل هستند.

برخی از افراد نیز ممکن است با شرایطی روبه‌رو شوند که ناخن‌هایشان ضخیم می‌شود و سرعت رشد آن نیز کاهش می‌یابد؛ البته این وضعیت با تغییر رنگ ناخن‌ها و زردشدن آنها همراه است.

مراقب ناخن‌ها باشید

برای حفظ سلامت ناخن‌ها بهتر است همیشه آنها را خشک و تمیز نگه دارید و هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید. علاوه بر این، ناخن‌ها همیشه باید به درستی کوتاه شود تا مشکلی ایجاد نکند. استفاده از کرم مرطوب‌کننده را نیز فراموش نکنید و هنگام استفاده از این کرم‌ها، آن را به ناخن هم بمالید.

هیچ‌وقت نباید از ناخن‌ها به عنوان ابزار استفاده کنید و به کمک آنها به اجسام فشار وارد کرده یا چیزی را بلند کنید. جویدن ناخن‌ها هم مشکل دیگری است که در آینده می‌تواند دردسرساز شود و علاوه بر ایجاد ظاهری نامناسب، سلامت ناخن را نیز به خطر اندازد.


گزینههای مطرح برای نرخ جدید بنزین

ارسال شده توسط سجاد در 90/9/20:: 1:34 عصر
با این‌که دولت هنوز زمان دقیق اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اعلام نکرده؛ ولی شایعات درباره بالا رفتن برخی نرخ‌ها بویژه بنزین که بسیار مورد توجه مردم قرار دارد، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، در حالی که 10 روز تا پایان اولین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باقی مانده، زمزمه‌های آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته است و با این‌که اظهارنظر رسمی بر پایه این است که هنوز دولت کمیت و کیفیت فاز دوم را جمع‌بندی نکرده است؛ اما نشانه‌هایی از این موضوع به چشم می‌خورد.

از جمله این نشانه‌ها، وقفه در پرداخت یارانه‌های آذرماه برخی از افراد و شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین است که ممکن است این شایعات نوعی آزمایش و نوع واکنش و قدرت تحمل افکار عمومی نسبت به این قضیه باشد.

براساس این گزارش، هرچند دولت تا پایان امسال اجازه افزایش 20 درصدی قیمت‌ها را دارد؛ ولی باید منتظر لایحه بودجه 91 بود تا مشخص شود دولت در آن برای درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی چه تمهیداتی اندیشیده است.

دولت پیش از این با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفندماه وعده ارائه لایحه بودجه 91 در مهلت قانونی تا نیمه آذر ماه را داده بود؛ اما با وجود گذشت این مهلت احتمال دارد دلیل این تاخیر ناشی از تصمیم‌گیری دولت برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و گنجاندن آن در متن لایحه بودجه 91 باشد.

با این حال محمدرضا فرزین، سخنگوی ستاد تحول اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، شایعات اخیر درباره افزایش نرخ بنزین به میزان 1000 تومان را رد کرده و گفته است: تاکنون تصمیمی در این ‌باره گرفته نشده و زمان اجرای گام دوم آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی در حال بررسی است.

فرزین از سوی دیگر به نکته‌ای اشاره کرده که احتمال درست بودن این شایعات را قوت می‌بخشد و آن، بررسی سناریوی حذف کارت سوخت است که البته وی آن را نیز قطعی ندانسته است.به گفته فرزین، سناریوهای مختلفی درباره بنزین مطرح است که در دست بررسی قرار دارد.

جلالی، قائم‌مقام ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل نیز حدود یک ماه قبل از تک‌نرخی شدن بنزین خبر داده بود؛ اما بلافاصله این خبر از سوی فرزین مورد تکذیب قرار گرفت و از آن زمان تاکنون این بحث‌ها در افکار عمومی مطرح است.

یک کارشناس نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم از منتفی نبودن قیمت 1000 تومانی بنزین از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: مباحث مطرح شده اخیر در مورد افزایش نرخ بنزین و آزادسازی آن، نوعی فضاسازی برای سنجش نوع واکنش و میزان تحمل‌پذیری افکار عمومی نسبت به این موضوع است. از سوی دیگر بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد تولید بنزین در پالایشگاه‌های داخلی با وجود نرخ‌های بین‌المللی صرفه اقتصادی ندارد؛ زیرا در حال حاضر هر تن بنزین در بازارهای بین‌المللی خلیج‌فارس هزار دلار است که هر لیتر آن با محاسبه هزینه حمل حدود 800 تا 850 تومان تمام می‌شود.

این کارشناس نفتی اضافه کرد: بر این اساس می‌توان فضای رقابتی مساعدی را برای بخش خصوصی و دولتی فراهم کرد تا بخش خصوصی نیز امکان واردات بنزین را پیدا کند تا بتواند با نرخ دولت به رقابت بپردازد.

وی تصریح کرد: در صورت ورود بخش خصوصی به واردات بنزین، دولت فقط باید تعیین‌کننده قیمت باشد و دولت سقف قیمت را مشخص می‌کند. این روش در تمام دنیا اعمال می‌شود؛ به طوری که شرکت‌های بخش خصوصی بر سر ارزان‌فروشی بنزین رقابت می‌کنند نه گران فروختن و اگر قرار است بنزین در کشور به نرخ آزاد برسد، مفهوم آن همین موضوع ایجاد رقابت خواهد بود.

این کارشناس با اشاره به این که با اعمال 30 درصدی مالیات، قیمت بنزین در داخل بیشتر از 1000 تومان خواهد بود که در این صورت تولید داخلی بنزین صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: قیمت فرآورده‌ها ثابت نیست که بخواهیم آن را هزار تومان تعیین کنیم و اگر قرار است بنزین به نرخ‌های بین‌المللی در داخل فروخته شود، باید قیمت شناور باشد و این روش هم‌اکنون در سایر کشورها نیز اجرا می‌شود که در مدیریت و کنترل مصرف نقش بسیار مهمی دارد.

این کارشناس نفتی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده بنزین در پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های کشور از جمله بندرعباس و امام خمینی شازند که بنزین سوپر تولید می‌کند، بیش از هزار تومان برآورد می‌شود، چه رسد به سایر پالایشگاه‌ها. اما چنانچه تمام طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها اجرا شود، تولید بنزین دارای صرفه خواهد بود.

در حال حاضر 48 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی به حدود 62 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون روزانه یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام (سبک و سنگین) به پالایشگاه‌های کشور به عنوان خوراک وارد می‌شود و به ازای هر بشکه نفت خام در شرایط فعلی 18 درصد بنزین تولید می‌شود که در صورت اتمام طرح‌های بهینه‌سازی، این نسبت به 23 درصد افزایش می‌یابد.

به این ترتیب از هر بشکه نفت خام که 159 لیتر است، هم‌اکنون 6/28 لیتر بنزین تولید می‌شود که در صورت اجرای طرح‌های جدید، به ازای هر بشکه نفت خام 4/36 لیتر بنزین تولید خواهد شد.

به گفته این کارشناس، تولید بنزین و سایر فرآورده‌ها از نفت خام سنگین نیاز به فناوری‌های جدید و پیشرفته و نصب برج‌های تکنولوژی جدید RFCC و FCC (عملیات شکستن مولکول‌های نفتی بیشتر برای افزایش تولید فرآورده) در پالایشگاه‌ها دارد و هزینه تولید بنزین بسته به نوع خوراک (نفت سبک و سنگین) در پالایشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است.

با این وصف، هنوز تکلیف بنزین و نرخ سایر فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل که جزو فرآورده‌های استراتژیک و پرمصرف هستند، مشخص نبوده و معلوم نیست دولت پشت درهای بسته چه تصمیمی را در این زمینه در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دنبال خواهد کرد.


اخبار کوتاه فرهنگ و سینما

ارسال شده توسط سجاد در 90/9/20:: 9:30 صبح
«اسب حیوان نجیبی است» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در روز اول اکران اش در تهران 16 میلیون تومان‌ فروش داشت.

بنا به اعلام فیلمیران پخش‌کننده «اسب حیوان نجیبی است»، این فیلم از روز گذشته جمعه 18 آذر ماه اکران اش آغاز شده و با وجود تعطیلی تعدادی از سالن‌هایش اما با استقبال خوبی همراه بوده است.

«اسب‌ حیوان نجیبی است» با نقش‌آفرینی رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی و باران کوثری پنجمین ساخته بلند عبدالرضا کاهانی پس از «آدم»، «آنجا»، «بیست» و «هیچ» است که در خلاصه داستان آمده است:«چند نفر در یک شب ناخواسته با هم همراه می‌شوند.»

 رشد 20 درصدی انتشار کتاب‌های دینی

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از وضعیت کتاب‌های چاپ شده در کشور طی هفت ماه سال 1390 را منتشر کرد.

بر اساس اعلام معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، تعداد عناوین کتاب‌های امسال نسبت به سال گذشته در مدت مشابه رشدی نداشته است اما به دلیل حمایت‌های به‌عمل آمده از سوی دولت بیشترین تعداد کتاب‌ها با 6302 عنوان در موضوع دین و بیشترین افزایش نسبت به سال گذشته در رده دین با 20 درصد رشد بوده است.

در همین دوره زمانی بیشترین شمارگان کتاب هم با رقمی حدود 33میلیون نسخه به موضوع دین اختصاص دارد و بیشترین کاهش شمارگان هم در کل موضوع آموزش و کمک درسی بوده است.

یکی دیگر از شاخص‌های آماری در این گزارش افزایش سه درصدی کتاب‌های تألیفی و کاهش هشت درصدی کتاب‌های ترجمه شده است و همچنین میانگین قیمت هر صفحه کتاب 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اکران 25 فیلم در خیمه خورشید

در بخش فیلم و پویانمایی نمایشگاه خیمه خورشید، 25فیلم عاشورایی به نمایش گذاشته شده است.

انیمیشن‌های نقل نخل با کارگردانی علی‌محمد ناصربافقی، پرده‌های نینوا از حسن ساروقی و مستندهای شیرپوشان با کارگردانی نرگس آبیار، شیون بر غمی کهن از پژمان مظاهری‌پور و آتش عشق با کارگردانی مهناز رکنی از جمله آثار به نمایش در آمده در خیمه خورشید هستند.

نمایش این فیلم‌ها تا 25 آذر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب ادامه خواهد داشت.‌‌

فعالیت دوباره تالار مولوی

به‌رغم عمل نکردن اداره کل هنرهای نمایشی به تعهدات خود در قبال مرکز تئاتر مولوی، این مرکز از روز یکشنبه اجراهای خود را از سر می‌گیرد.

تئاتر مولوی دانشگاه تهران که از یک هفته قبل، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده بود، از یکشنبه میزبان سه نمایش تن با کارگردانی علیرضا مهران، ازاین سال‌ها ده هزار خنده طلب دارم از سیاوش بهادری راد و ابرها کار سیدمرتضی میرمنتظمی می‌شود.‌‌

میرمحمد تجدد درگذشت

میرمحمد تجدد، بازیگر سینما که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری بود، درگذشت.

تجدد متولد 1308 در تهران بود و در فیلم‌ها و مجموعه‌هایی چون «قیصر»، «صادق کرده»، «تنگنا»، «تشکیلات»، «سرب»، «گروهبان»، «افسانه مه پلنگ»، و «شیفته» به ایفای نقش پرداخت.

پیکر این بازیگر قدیمی سینما روز یکشنبه ساعت 9 صبح از خانه سینما تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.


<   <<   6   7   8   9   10      >



بازدید امروز: 0 ، بازدید دیروز: 112 ، کل بازدیدها: 1426494
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ