فروردین 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

غذاخوردن هنگام کار موجب پرخوری میشود

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/27:: 10:37 صبح

غذاخوردن هنگام کار موجب پرخوری می‌شود

غذاخوردن هنگام کار موجب پرخوری می‌شود
میز کار یا میز ناهار؟
جام جم آنلاین: شاید شما هم روزهای زیادی ناهارتان را پشت میز کار می‌خورید؛ ساندویچی را که از خانه برده‌اید، غذایی آماده یا شاید هم تند و سریع کنسروی باز کرده و آن را به عنوان ناهار میل می‌کنید. البته هر روز به محض تمام شدن غذا همه چیز فراموش می‌شود!

 

اما همان طور که چکیدن قطرات سس و باقی ماندن لکه‌های غذا روی میز نشان از غذا خوردن سریع و باعجله شما دارد، مشکلات سلامت ناشی از چنین غذا خوردنی نیز بالاخره روزی بروز خواهد کرد.

اگر شما هم چنین تجربه‌ای دارید و روزهایی به این شکل غذا می‌خورید، بدانید که تنها نیستید. طبق نظر متخصصان حدود 75 درصد کارکنان اداری در آمریکا چند روز در هفته به این ترتیب غذا می‌خورند. دلیل این وضعیت هم هر چه باشد مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که بدانید این شیوه غذا خوردن نه تنها بعضی روزها با انتخاب غذاهای ناسالم بدن شما را با کمبود مواد غذایی مهم و لازم روبه‌رو می‌سازد، بلکه از نظر سلامت و ایمنی غذاها نیز با مشکل روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر این موارد، با این کار فرصت بودن در جمع دوستان و خانواده را نیز از دست خواهید داد.

انتخاب مناسب مواد غذایی سالم

متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند چنانچه ناچار هستید پشت میز کار و در حال کار کردن ناهارتان را بخورید، حداقل سعی کنید از مواد غذایی مفید و مغذی استفاده کنید. مثلا چنانچه برای ناهار ساندویچی آماده می‌کنید، می‌توانید گوجه‌فرنگی، کاهو، خیار و دیگر سبزیجات را تا حد امکان در آن قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید به سلامت خود کمک کرده و بیماری‌های ناشی از مصرف مواد ناسالم را کنترل کنید. اما با این شرایط هم متاسفانه غذا خوردن پشت میز کار برای شما لذت بخش نبوده و از چشیدن طعم خوب غذا بهره‌ای نخواهید برد. در هر صورت میز کار هیچ وقت برای غذا خوردن طراحی نشده است و به همین دلیل می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

ناهار پشت میز کار و میکروب‌های بیماری‌زا

میکروب‌های بیماری‌زا مشکلی دیگر در این زمینه هستند. سطح یک میز در محیط کار تا 100 برابر بیشتر از میز آشپزخانه میکروب و آلودگی دارد. علاوه بر این، رایانه و تلفن نیز آلوده‌تر از میز بوده و باید دائم تمیز شوند. تصور کنید برای صرف ناهار به رستورانی بروید که رومیزی‌هایش را هیچ وقت نشسته و تمیز نمی‌کنند، آیا در چنین مکانی می‌توانید براحتی غذا بخورید؟ متاسفانه امروزه کارکنان بی‌توجه به سلامت خود، پشت میزها و حتی بدون نظافت آنها براحتی غذا می‌خورند.

همچنین اگر هنگام غذا خوردن مجبور به جواب دادن به همکاران شده، با تلفن صحبت کنید یا برای تمام کردن کاری خاص کمی بیشتر وقت بگذارید، غذا سردتر از حد طبیعی شده و با باقی ماندن در دمای اتاق برای مدتی طولانی، شرایطی مساعد برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌شود.

عدم تمرکز و پرخوری

یکی دیگر از مشکلاتی که برای این گروه از افراد ایجاد خواهد شد، عدم تمرکز هنگام غذا خوردن است. در چنین شرایطی به جای این‌که فرد به غذا خوردنش دقت داشته باشد، ایمیل می‌فرستد، به تلفن جواب می‌دهد یا مدارک را جمع می‌کند. در حقیقت چنین برنامه‌ای هنگام صرف غذا منجر به پرخوری شده و برای افزایش وزن شیوه‌ای فوق‌العاده است.

طبق نظر متخصصان، غذا خوردن پشت میز کار و در حال کار کردن باعث می‌شود فرد بی‌توجه غذا خورده و در نتیجه بیش از حد لازم به این کار ادامه دهد. علاوه بر این، با این کار شما نه تنها 8 ساعت در روز بلکه بیشتر از آن پشت رایانه بوده و به سلامت خود آسیب می‌زنید. همچنین با این کار شما مدت زمان بیشتری سر جای خود نشسته و فرصت راه رفتن و ایستادن را نیز از دست می‌دهید.

نکاتی برای تغذیه بهتر در محیط کار

متخصصان به این افراد توصیه می‌کنند که هیچ وقت و در هیچ شرایطی دقایق ناهار و غذا خوردن را مقابل رایانه و در حال کار کردن نگذرانند. در واقع آنها عقیده دارند هیچ وقت نباید هنگام کار کردن، غذا خورد. اما چنانچه فردی نتواند برای ناهار به رستوران رفته یا غذایش را در ناهارخوری بخورد، بهتر است با رعایت نکاتی ساده به سلامت خود کمک کند.

- ‌‌ به آنچه می‌خورید، دقت کنید؛ به این معنا که هر وقت پشت میز کارتان مشغول غذا خوردن هستید، به هر چیزی که در دهان می‌گذارید دقت داشته باشید. همچنین هیچ وقت بیش از حد غذا نخورده و در این کار زیاده‌روی نکنید.

- ‌ از خانه غذا ببرید. ناهار فرصتی فوق‌العاده برای تغذیه سالم در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین با خودتان غذایی ببرید که سرشار از فیبر و پروتئین بوده، چربی کمی داشته و تازه باشد. همچنین خوب است سالاد، میوه و کمی آجیل نیز همراه داشته باشید. هنگام حمل غذا نیز دقت کنید که مسموم نشده و زیاد در دمای محیط قرار نگیرد.

- ‌ تا می‌توانید راه بروید. انسان به طور ذاتی باید تحرک داشته باشد. بنابراین پس از گذشت چند ساعت کار به صورت نشسته و بدون هیچ تحرکی، ناهار خوردن در همان مکان و در نتیجه عدم تحرک نیز ایده خوبی نخواهد بود. بنابراین باید از هر فرصتی برای راه رفتن استفاده کنید، مثلا می‌توانید برای آوردن آب کمی راه رفته و از پشت میز بلند شوید.

- ‌‌ میز را دائم تمیز کنید. هر روز میز کار را تمیز کرده و بکوشید آن را از آلودگی‌ها پاک کنید. البته با لوازم و پاک‌کننده‌های مناسب این کار را انجام دهید تا هیچ گونه میکروبی باقی نماند.

در نهایت سعی کنید غذا خوردن پشت میز کار برای شما تبدیل به عادت نشود و هر وقت می‌توانید برای صرف ناهار میز کار را ترک کنید.


اعلام ریز مکالمات تلفن ثابت از طریق سرویس 1818

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/25:: 9:16 صبح

موبنا- مشترکان تلفن ثابت با استفاده از سرویس 1818، می توانند از وضعیت صورتحساب و ریزمکالمات خط تلفن ثابت خود آگاهی پیدا کنند.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا مشترک برای دریافت اطلاع از ریز مکالمه تلفن ثابت  ابتدا پس از تماس با 1818، طبق پیام سیستم، بایستی شماره تلفن خود را وارد کرده و کلید # را فشار دهند.
در ادامه اعلام می‌شود که برای پرداخت صورتحساب، عدد (1) و برای دریافت ریزمکالمات، و سایر خدمات، عدد (2) شماره گیری شود.
برای اطلاع و دریافت ریزمکالمات؛ چنانچه مشترک برای اطلاع از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب تلفن خود، با سیستم تماس بگیرد و اطلاعات همان تلفن را بخواهد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست، در غیر این صورت مشترک باید نسبت به دریافت یک عدد پنج رقمی بعنوان رمز عبور از مرکز مخابراتی اقدام کند. این دریافت اطلاعات از طریق نمابر نیز امکان‌پذیر است.  
درصورتی که تلفن دولتی و یا شماره‌ای باشد که در سیستم صورتحساب موجود نباشد، شماره وارد شده "غیر معتبر" اعلام می‌شود.
همچنین چنانچه مشترک بدهی نداشته باشد، هیچگونه پیامی جهت پرداخت، پخش نمی‌شود ولی برای دریافت ریزمکالمات، پیام رسانی ادامه می‌یابد.
گفتنی است مشترک برای دریافت ریزمکالمات از طریق فاکس و یا از طریق تلفن دیگری (غیرازخط خود) باید به مرکز مراجعه و کد 5 رقمی (فقط عدد) دریافت کنند.


X10 mini سونی اریکسون همچنان پرفروش است

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/25:: 9:13 صبح

موبنا- فروشندگان گوشی های سونی اریکسون از استقبال مشتریان این برند از مدل X10 mini سونی اریکسون خبر دادند.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از فعالان، امکانات و قیمت مناسب این گوشی باعث شده تا بیشتر مشتریان به خرید این مدل روی آورند.

گوشی X10 mini سونی اریکسون با گارانتی غیر رسمی به بهای 195 هزار تومان به فروش می رسد.

گوشی x10 mini سونی اریکسون در بدو ورود به بازار تلفن همراه با استقبال چندانی روبرو نشد چرا که بلوتوث این گوشی قابلیت فرستنده نداشت هرچند که ضعف این گوشی به مرور زمان توسط نرم افزار خاصی که از سوی سونی اریکسون ارائه شد برطرف گردید.

این گوشی سونی اریکسون 88 گرم وزن دارد و در ابعاد 16در50در83 میلی‌متری ساخته شده است.

این گوشی کوچک سونی اریکسون دارای صفحه نمایش 2.55 اینچی است که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست.

از آنجا که صفحه نمایش گوشی خازنی است، از حساسیت کافی برخورداربوده، بنابر این برای لمس صفحه نمایش به نیروی زیادی نیاز ندارید.

وضوح مناسب صفحه نمایش این گوشی در زیر نور خورشید به عنوان یکی از مزایای XPERIA X10 mini به شمار می آید.

گوشی Xperia X10 mini سونی اریکسون از نسخه 1.6 آندرویید بهره می‌برد. سونی اریکسون توانسته ساختار منو را شخصی کند.

Timescape نرم افزاری است که تمامی ارتباطات کاربر را با هم ارایه می‌دهد و تصویری از SMS ، MMS ، ایمیل، تماس‌های ناموفق را روی یک صفحه نشان می‌دهد.

همچنین دارای تعداد زیادی آیکون است که محتوای آنها را می‌توان براساس نوع مرتب کرد.

دفترچه تلفن X10 mini به کاربر امکان می‌دهد تعداد نامحدودی شماره و اسم را وارد کند و علاوه بر نام، آدرس پستی، نام شرکت، عنوان شغلی و چندین یادداشت، بخشی هم به ایمیل اختصاص داده شده است.

نرم افزار پخش موسیقی در این گوشی به‌رغم اینکه طراحی جدیدی دارد، دارای ویژگی‌ها و امکانات جدیدی نیست.

بهترین ویژگی آن یک کلید میانبر است که به سرعت یک آهنگ یا آلبوم را روی ....... یا بخش Play Now سونی اریکسون جست‌وجو می کند که با فشردن کلید Infinite پخش می‌شود.

X10 mini مجهز به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با وضوح تصویر 1920در2560 پیکسل و فلش LED است.

منوی دوربین بسیار ساده است و کلا چهار کلید دارد که شامل سوییچ دوربین عکاسی وفیلمبرداری، کلید گالری، حالت صحنه و تنظیمات فلش است.

حافظه داخلی این گوشی توسط مموری کارت microSD تا 16 گیگابایت ارتقا می یابد.

وضوح تصویر کم، محدودیت نرم افزارهای سازگار با دستگاه، نداشتن باتری قابل تعویض و نداشتن قابلیت شماره‌گیری هوشمند از نقاط ضعف گوشی X10 mini بسیار به شمارمی آید.

129/


X7 نوکیا در راه بازار

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/25:: 9:10 صبح

  X7 نوکیا در راه بازار

موبنا- پس از یک انتظار طولانی بالاخره نوکیا X7 را که یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیمبیان با طراحی جدید است به شکل رسمی کرد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، گوشی X7  نوکیا یک دستگاه سرگرمی جدید برای کسانی است که به بازی با موبایل علاقه‌مند هستند.
این گوشی از نسخه به روز شده سیستم عامل سیمبیان پشتیبنی می کند و بنابراین قابلیت های جدیدی به ویژگی های این دستگاه افزوده شده است.
X7 یک گوشی سرگرمی‌محور است که صفحه‌نمایش بزرگ 4 اینچ آن برای بازی و دوربین 8 مگاپیکسلی اش برای ثبت تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت HD بسیار مناسب است.
گوشی X7 طراحی کاملا متفاوتی دارد و از ترکیب استیل ضدزنگ و شیشه ساخته شده است به طوری که وقتی در دست قرار می‌گیرد حسی از استحکام را القا می‌کند.
در این گوشی، بازی‌هایGalaxy on Fire HD   وAsphalt 5 HD  از پیش نصب شده است.
135/


جلوگیری از پخش قسمت بیستم "قهوه تلخ"

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/22:: 10:29 صبح

در حالی که همه علاقه‌‌مندان "قهوه تلخ" منتظر ورود قسمت‌های جدید این مجموعه به بازار هستند، خبرهای دریافتی حاکی است که قسمت بیستم قهوه تلخ با اصلاحیه مواجه شده وگویا همین امر علت اصلی تاخیر در ارائه قهوه تلخ بوده است.
پارس توریسم نوشت: شایعه توقیف این مجموعه نیز در جامعه پیچیده و حتی رسانه‌هایی مثل روزنامه شرق به آن پرداخته‌اند.

رجبی‌فروتن مدیرکل همکاری‌های سمعی‌بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با تایید جلوگیری از انتشار نسخه‌ای از قسمت بیستم این سریال که برای بازبینی به این اداره فرستاده شده بود، گفته: «توقیف عبارت مناسبی برای این اتفاق نیست. در 19 قسمت گذشته نیز شاهد چنین اتفاق‌هایی بودیم و قسمت‌هایی مشمول اصلاحیه شد که قسمت 20 نیز از این قاعده استثنا نیست.


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 46 ، بازدید دیروز: 87 ، کل بازدیدها: 1425936
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ