فروردین 90 - ₪ اس ام اس ₪
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر وبلاگ تفریحی سجاد صفر www.sajjad0.parsiblog.com - وبلاگ تفریحی سجاد صفر

 وبلاگ تفریحی سجاد صفر

سلام به دوستان خوبم .امیدوارم در این وبلاگ دقایق خوبی رو سپری کنید .برای آگاهی ازامکانات این وبلاگ خواهشمندم که تا آخر این صفحه  این وبلاگ رو مشاهده کنید.این وبلاگ هر روز آپدیت میشه .

 

در خبرنامه عضو شوید





Powered by WebGozar

یارانههای نقدی کاهش نمییابد

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/20:: 7:41 صبح

پنجشنبه گذشته در حالی که دولت و مجلس بر سر بودجه یارانه‌ها در قالب لایحه بودجه 90 توافق کردند تا رقم یارانه نقدی پرداختی به مردم در سال جاری ثابت بماند همزمان معاون اول رئیس‌جمهور در کرمانشاه از افزایش یارانه‌های نقدی تا سقف یکصدهزار تومان در ماه برای هر نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها‌، نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 90 با نمایندگان دولت در روز پنجشنبه هفته گذشته به یکی از اساسی‌ترین موضوعات مورد توجه مردم اختصاص داشت؛ رقم یارانه‌‌های نقدی. از چندی پیش این شایعه پیچیده بود که احتمال کاهش رقم این یارانه وجود دارد و همین امر افکار عمومی را نگران کرده بود.

این شایعه در حالی گسترش یافته بود که مردم به دنبال وعده رئیس‌جمهور در اواخر سال گذشته در انتظار 2 برابر شدن رقم یارانه‌های نقدی بودند و لذا شنیدن این‌که ممکن است رقم یارانه‌ها کاهش نیز بیابد، غافلگیرکننده می‌نمود؛ هرچند به‌اعتقاد کارشناسان اقتصادی هرگونه رشد رقم یارانه نقدی به معنای رشد قیمت حامل‌های انرژی با هدف درآمدزایی برای تامین بودجه افزایش یاد شده است و لذا با منتفی شدن افزایش یارانه نقدی، احتمالا جلوی رشد رسمی قیمت‌های حامل‌های انرژی نیز گرفته شده است؛ اما با این وجود هم بسیاری از ایرانیان بویژه در روستاها و شهرهای کوچک به این وعده دل بسته بودند.

پرداخت مرحله سوم یارانه‌ها اول اردیبهشت

این تحولات در حالی است که رئیس سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها اعلام کرد: مرحله سوم یارانه نقدی، اول اردیبهشت پرداخت می‌شود.بهروز مرادی افزود: میزان یارانه نقدی مرحله سوم مشابه مراحل قبل، 445000 ریال به ازای هر نفر است. وی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند از همان روز اول اردیبهشت، یارانه نقدی را از حساب‌هایشان برداشت کنند.

62 هزار میلیارد تومان درآمد انرژی

در همین حال، دولت و کمیسیون تلفیق روز پنجشنبه بر سر رقم 62 هزار میلیارد تومان به عنوان رقم کل درآمد دولت از محل آزادسازی قیمت‌ حامل‌های انرژی توافق کردند؛ هرچند این توافق قطعی نیست و هنوز باید به تصویب صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان برسد، اما شانس تصویب آن بالا ارزیابی می‌شود.

با این حال تصویب خود این رقم و ثابت ماندن رقم یارانه نقدی می‌تواند به این معنا باشد که قیمت فعلی حامل‌های انرژی در سال جاری همانند سال گذشته است و تغییری نخواهد کرد. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از رقم 62 هزار میلیارد تومان معادل 60 درصد یعنی حدود 38 هزار میلیارد تومان به یارانه نقدی اختصاص یافته که اگر این رقم به جمعیت 70‌میلیونی کشور تقسیم شود، حاصل تقریبا همان رقم یارانه کنونی خواهد بود.نکته قابل توجه دیگر این که دولت هنگام تقسیم بودجه 62 هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها، سهم خود از این بودجه را نصف کرده و از 20‌درصد به 10 درصد کاهش داده است.

به این ترتیب 60 درصد از این رقم سهم پرداخت یارانه نقدی، 10 درصد سهم بودجه دولت و 30 درصد صرف حمایت از تولید خواهد شد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره رقم یارانه‌ها در لایحه بودجه 90 به ایرنا گفت: از این رقم برای یارانه آرد و نان 4 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که برای سال 1390 هم این رقم به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واگذار می‌شود تا در قالب وجوه پرداخت شود. وی اظهار کرد: دارو نیز از جمله کالاهای اساسی است که یارانه آن به وزارت بهداشت و درمان داده می‌شود.

یارانه کالاهای اساسی در بودجه 90

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص اعتبار یارانه کالاهای اساسی در لایحه بودجه،‌ گفت: اعتبار یارانه‌ها در لایحه بودجه 17 هزار و 591 میلیارد تومان هزینه‌ای و 4 هزار و 195 میلیارد تومان اعتبار عمرانی و در مجموع 21 هزار و 786 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در جزئیات اعتبار یارانه کالاهای اساسی، یارانه مسکن فرهنگیان 45 میلیارد تومان، یارانه زیرساخت مسکن مهر 200 میلیارد تومان، یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی 40 میلیارد تومان، یارانه سود کارمزد خرید تضمینی محصول کشاورزی و کالای اساسی 100 میلیارد تومان، یارانه شیر و نان غنی‌شده دانش‌آموزان شبانه‌روزی و تربیت معلم 300 میلیارد تومان،‌ یارانه اقشار آسیب‌پذیر، ‌طلاب و روحانیون 10 میلیارد تومان، یارانه حمل و نقل و بلیت متروی تهران و قطار شهری سایر شهر‌ها 400 میلیارد تومان و یارانه سود تسهیلات مسکن مهر 200 میلیارد تومان است. به گفته قادری، ‌یارانه کمک زیان شرکت‌های دولتی 130 میلیارد تومان و کمک زیان شرکت‌های آبفای روستایی 103 میلیارد تومان و کمک زیان شرکت سهامی کانون پرورش فکری کودکان، ‌سازمان صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده 670 میلیارد تومان و کل یارانه کالاهای اساسی 21 هزار و 876 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، همچنین سال‌جاری روزانه 7/1 میلیون لیتر و در طول سال حدود 620 میلیون لیتر نفت خام به قیمت هر بشکه 34 دلار ( با یارانه مخفی) در اختیار پالایشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: در بودجه سال‌جاری اجازه برداشت از حساب ذخیره ارزی داده شده است، اما موارد آن نیازمند تصویب در مجلس و اخذ دوسوم آرای نمایندگان است.

قادری تصریح کرد: میزان فروش و واگذاری سهام، موضوع دیگری است که در بودجه سال آینده، 23 هزار میلیارد تومان از محل آن تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث هزینه‌های جاری دولت در بودجه 90 رشد آنچنانی نداشته‌ایم؛ ولی در پروژه‌های عمرانی رشد قابل‌توجهی دیده می‌شود.

قادری افزود: البته بحث مشکلات اساسی فاینانس و تامین نشدن آنها که در لایحه بودجه 89 وجود داشت، امسال در بودجه 90 نیز تکرار شده و به نظر می‌رسد که این مشکلات باقی بماند.

وی ادامه داد: در بودجه سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان برای واگذاری به پیمانکاران در نظر گرفته شده بود که محقق نشد و این موضوع در سال‌جاری نیز تکرار شده است.

یارانه نقدی 100 هزار تومان می‌شود؟!

در همین حال روز پنجشنبه ایرنا در خبری غافلگیرانه به نقل از محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که رقم یارانه نقدی در سال‌جاری به ماهانه 100 هزار تومان و سالانه یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش می‌یابد.

این به معنای آن است که رقم یارانه نقدی 5‌/‌2 برابر می‌شود، این اعلام در تعارض و تناقض‌ کامل با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 90 و اقتضائات بودجه‌ای دولت در سال‌جاری است و معلوم نیست در صورت صحت، از کجا تامین شده و منبع آن چه خواهد بود. رحیمی به چگونگی تامین این رقم و تصمیمات قانونی پشتوانه‌ای آن اشاره‌ای نکرده است. وی در آیین گشایش بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در کرمانشاه افزود: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، اقتصاد کشور رونق خواهد یافت، ضمن آن که فقر در بین عموم ریشه کن خواهد شد.

وی با بیان این ‌که براساس اجرای این قانون رقم یارانه دریافتی سالانه هر یک از افراد جامعه حدود 12 میلیون ریال خواهد شد، گفت: علاوه بر آن قرار است امسال رقم 15 میلیون ریال از محل کارت اعتباری میزان به صورت وام قرض‌الحسنه بدون بهره به متقاضیان واگذار شود.


یک برگ از شاهنامه 12 میلیون دلار فروخته شد

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/20:: 7:40 صبح

با فروش یک صفحه‌ از شاهنامه تاریخی شاه طهماسب به مبلغ 12 میلیون دلار معادل 7 میلیون و 400 هزار پوند در حراجی ساتبی لندن، بازهم ارزش هنر ایرانی در جهان جلوه‌ای تازه یافت تا با فروش این تک برگ، رکورد جهانی فروش آثار دوره اسلامی شکسته شود.

در این حراج که در قالب فروش آثار تاریخی هنر کشورهای اسلامی صورت گرفت، یک صفحه مینیاتور از «شاهنامه» شاه طهماسب با ثبت یک رکورد جهانی در حراج آثار اسلامی چکش حراج خورد.

خبرگزاری‌های مختلف در حالی این خبر را منتشر کردند که این صفحه مصور بخشی از اثری حماسی است که در آن فریدون را در لباس اژدها نشان می‌دهد که می‌خواهد پسرانش را آزمایش کند. این صفحه که قیمت پایه آن 5 میلیون دلار تعیین شده بود، بخشی از مجموعه «استوارت کری ولچ» (Stuart Cary Welch)، محقق مشهور آمریکایی و مجموعه‌دار آثار هنری اسلامی و هندی است.

حراج این برگ از شاهنامه، حدود 10 دقیقه طول کشید و نهایتا فرد نا‌شناسی از طریق تلفن آن را خریداری کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از هنردوستان ایرانی آرزو داشتند تا این برگ نفیس نگارگری از سوی نهادهای فرهنگی کشور خریداری می‌شد و در کنار دیگر صفحات شاهنامه طهماسبی که در ایران است، قرار می‌گرفت.

اثری 500 ساله

این برگ مینیاتور بخشی از 258 صفحه‌ یک جلد شاهنامه است که ابتدای قرن 15 میلادی برای شاه اسماعیل و شاه طهماسب خلق شد که دیگر صفحه‌های این اثر منحصربه‌فرد در موزه‌هایی در تهران، نیویورک، دوحه و برلین نگهداری می‌شود.

رکورد قبلی حراج یک اثر هنری اسلامی نیز سال گذشته با فروش فرشی ایرانی متعلق به قرن 17 میلادی به قیمت 6 میلیون و 200 هزار پوند شکسته شده بود.

شاهنامه طهماسبی که آن را گنجینه هنر نگارگری و خوشنویسی ایران عصر صفوی می‌دانند، به فرمان شاه اسماعیل و به وسیله‌ مشهورترین هنرمندان دوره صفوی و طی حدود 20 سال نگارگری شد و در دوره شاه طهماسب به پایان رسید.

شاهنامه‌ شاه‌ طهماسب در نیمه‌ دوم سده‌ دهم هجری به سلطان عثمانی هدیه شد و تا ابتدای قرن 19 میلادی در کتابخانه‌ سلطنتی عثمانی نگهداری می‌شد. این اثر نفیس یک قرن بعد و در سال 1903 برای نخستین‌بار در پاریس به نمایش عمومی گذاشته شد.

شاهنامه طهماسبی که در آن زمان به یک انگلیسی تعلق داشت حدود نیم قرن بعد به آرتور هوتن فروخته شد و او هم در سال 1970، 78 صفحه از این شاهنامه را به موزه‌‌ متروپولیتن نیویورک هدیه ‌‌کرد که گفته می‌شود علت این کار فرار از پرداخت مالیات بوده است.

اندکی بعد 7 صفحه دیگر از نقاشی‌های کتاب در حراجی کریستی لندن به قیمت یک میلیون و 300 هزار دلار حراج شد. خودِ هوتن تا اوایل دهه‌ 80 میلادی که زنده بود 55 برگ دیگر از شاهنامه‌ شاه طهماسب را در حراجی کریستی و گالری آگینو به حراج گذاشت و 118 صفحه باقیمانده به فرزندش به ارث رسید و فرزند هوتن هم در سال 1372 با مسوولان وقت فرهنگ و هنر کشورمان توافق کرد که باقیمانده‌ این کتاب را با یکی از تابلوهای موزه‌ هنرهای معاصر معاوضه کند.

مبادله سودآور

نزدیک به 2 دهه پیش در مبادله‌ای بی‌سر و صدا مسوولان وقت کشورمان 118 برگ از این شاهنامه را با یک تابلوی نقاشی متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران تعویض کردند.

این تبادل هنری هرچند در زمان خود بی سر و صدا ترین اتفاق سال می‌توانست نام گیرد اما بعدها برخی از منتقدان معتقد بودند که تابلوی نقاشی مبادله شده قیمتی بالاتر از برگ‌های این شاهنامه داشته است. تابلوی نقاشی که با نام زن شماره 3 اثر ویلیام دکونیگ خلق شده بود در آن زمان با تکیه بر این‌که مغایر با شئونات اسلامی و فرهنگ ایرانی است با این برگ‌ها معاوضه شد. منتقدان که هیچ‌کدام این آثار را ندیده بودند معتقد بودند که برگ‌های تبادل شده صفحه‌‌های نفیسی از این شاهنامه نیستند و به طور حتم قیمت این تابلو بالاتر از برگ‌های این شاهنامه بوده است. اما موزه هنرهای معاصر تهران در سال 87 و پس از رونمایی در همایش ملی شاهنامه‌نگاری و با برپایی نمایشگاهی از تمام 118 برگ این شاهنامه این گنجینه پنهان را نمایان کرد.


اس ام اس خدا حافظی جدید | اس ام اس خدا حافظی

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/18:: 12:24 عصر

ترا از دور می بوسم به چشمی تر خداحافظ
مرا باور نکردی می روم دیگر خداحافظ
مرا لایق ندیدی تا بپرسی حال و روزم را
برو با دیگران ای بی وفا دلبر خداحافظ

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

واپسین لحظه دیدار ، منو دست گریه نسپار ، توی تردید شب خدا نگهدار ، اگه خوابم اگه بیدار ، تو ی این فرصت تکرار ، بگو عاشقی برای آخرین بار

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

هنوز نیامده ای خداحافظ ؟ تقصیر تو نیست ، همیشه همین گونه بوده ، برو اما من پشت سرت نه دست که دل تکان می دهم


جملات قصار سخنان بزرگان | اس ام اس فلسفی جملات زیبا

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/18:: 12:22 عصر

نبردهای زندگی همیشه به نفع قویترین ها پایان نمی پذیرد بلکه دیر یا زود برد با آن کسی است که بردن را باور دارد

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به غیر از خدا، به هر آنچه امید داشته باشی، خدا از همان چیز ناامیدت می کند.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


یا سخنی داشته باش دلپذیر ، یا دلی داشته باش سخن پذیر . . .

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


کسی که ندای درونی خود را می شنود، نیازی نیست که به سخنان بیرون گوش فرا دهد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عاشق خام میگه: چون به تو نیاز دارم دوستت دارم ،
عاشق پخته می گه : چون دوستت دارم بهت نیاز دارم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

حماقتهایی هستند که با یادآوری آنها میخندیم و این حماقتها دردآورترین خاطرات زندگی ما هستند

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


یه مرد احمق به یه زن میگه ساکت باش اما یک مرد دانا به یه زن میگه نمی دونی وقتی لبهات بسته اند چقدر خوشکل میشی

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


بجای آنکه فکر کنیم که چرا گل ها خوار دارند به آن فکر کنیم که چرا خوارها گل دارند

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


نه طوطی باش که گفته دیگران را تکرار کنی و نه بلبل باش که گفته خود را هدر دهی
.. سعید نفیسی

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

یا چنان نمای که هستی، یا چنان باش که می‌نمایی

«بایزید بسطامی»

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


خوشبختی از آن کسی است که در پی خوشبختی دیگران باشد. زرتشت

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

اگر سخن چون نقره است، خاموشی چون زر پربهاست. لقمان

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز

ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست...

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


تو ویترین زندگی به عروسکی نگاه نکن که مال تو نیست ، چون

اون فقط وسوسه ات میکنه تا اونی رو که داری از دست بدی .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


التماس به خدا جرأت است . اگر برآورده شود ، رحمت است ، اگر برآورده نشود ، حکمت است . التماس به انسان خفت است . اگر برآورده شود ، منت است ، اگر برآورده نشود ، ذلت است

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

به خودتان قول بدهید ، هیچوقت به امید تغییر دادن کسی

با او وارد زندگی مشترک نشوید .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

لقمان حکیم در توصیه به فرزندش اظهار نمود
فرزندم ! دل بسته به رضاى مردم و مدح و ذم آنان مباش ؛ زیرا هر قدر انسان در راه تحصیل آن بکوشد به هدف نمى رسد و هرگز نمى تواند رضایت همه را به دست آورد


اس ام اس عاشقانه جدید | اس ام اس عاشقانه

ارسال شده توسط سجاد در 90/1/18:: 12:20 عصر

اس ام اس عاشقانه خیلی قشنگ زیباترین اس ام اس های عاشقانه اس ام اس اردیبهشت ماه 90 اس ام اس عاشقانه جدید پیامک عاشقانه مسیج عاشقانه پیام کوتاه عاشقانه جملات عاشقانه دو بیتی عاشقانه تک بیتی عاشقانه

 

 

 

 لعنت به تمام کسانی که تو نیستند ولی عطر تو را می زنند

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دیونه
وحشی
سنگدل
ترسو
تیمارستانی
دورو
ابله
روانی
معتاد


حالا کلمه اول هر حرف رو کنار هم بزاری چی میشه؟


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

می دانم !


بهار? خنده ی زیبای توست که هر روز در دلم سبز می شود


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

گر رود دیده و عقل و خرد و جان تو مرو

که مرا دیدن تو بهتر از ایشان تو مرو

آفتاب و فلک اندر کنف سایه توست

گر رود این فلک و اختر تابات تو مرو


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


بیـــا برای یکــبار هــم که شـــده...

دست به خلاف بزنیـم...!

من اندوه تـــو را مـــی دزدم...!

تو تنهـایـی مـرا...!!


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


 

نه خوابم می‌برد نه می‌برد مرگم به بیداری
 به این حال معلق تا کی‌ام بیدار می‌داری
هوا! گاهی هوا! گاهی هوا! گاهی هوا! گاهی،
نفس بفرست! مُردم آه! از این آه تکراری


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

نداشتن تو یعنی اینکه دیگری تو را دارد

نمی دانم نداشتن ات سخت تر است یا تحمل اینکه دیگری تو را داشته باشد


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

دارم حست می کنم لحظه لحظه با منی

تو تموم لحظه هام تو  هوام پر میزنی

این چه احساسیه که واسه من مقدسی

تا دلم تورو میخواد تو به دادم می رسی

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


پیامبر شب های دلتنگی ام باش که من بی اعجاز، تو را مومنم !


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

عشق برای یک مرد فقط صفحه ای از کتابه ولی برای یک زن تموم تاریخ زندگیشه


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

انگشتانت را ...

 به من قرض بده

برای شمردن لحظه های نبودنت

کم آورده ام!...


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

قبول که ما ، دو خط موازی

هیچگاه به همدیگر نمی رسیم

فقط

کمی فاصله را کمتر کن

می خواهم بهتر ببینمت .


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

به یادت آرزو کردم که چشمانت اگر تر شد

به شوق آرزو باشد نه تکرار غم دیروز..


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

میشنوی؟

بعد از اینکه تو دلم را صدا زدی

لحظه به لحظه دارد پاسخت را میدهد


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


دلم گم کرده راهش را

 و چشمانم نگاهش را

شبیه آسمانی که

 شبی گم کرده ماهش را

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

خیال شعبده بازی دارم  تو رفته ای و پیش منی هنوز..!

 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

هر چقدر می خواهی به من پیله کن دوست دارم پروانه گی را...


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

اگرچه خسته از رهم ولی برای دیدنت

به بال شوق یاد تو سوار می شوم بیا


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


ا فراغت تو شکستی دل من، می ترسم!

خرده های دل من در کف پایت برود


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 68 ، بازدید دیروز: 87 ، کل بازدیدها: 1425958
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ